Dus de '07 Rhino 660 kreeg een nieuw eenrichtingsstarterkoppellager. Tijdens de hermontage scheurde en brak de bougiekabel. Ik heb de Rhino voor testdoeleinden laten draaien door de bougiekabel gewoon tegen de bougie te duwen. Liep geweldig die ene keer.
Nu start hij niet. De vonk is ZEER onregelmatig en lijkt zwak te zijn als ik hem wel krijg. De accu is opgeladen en aangesloten op een boosterpack. Zelfs als ik de bougiekabel in de buurt van de motor houd, krijg ik een vonk die zwak en inconsistent lijkt. Hij liep één keer perfect, dus ik weet dat de timing goed is.
Ik heb sectie 9 van de handleiding doorgewerkt. Elke enkele stap. Hier ben ik:
- Nieuwe bougiekabel heeft een 5k weerstand erin. Handleiding zegt dat 10k weerstand normaal is. Zou nog steeds moeten werken, toch?
- Nieuwe bobine, zelfde resultaat.
- Nieuwe bougie, zelfde resultaat.
- Het enige dat ik niet nauwkeurig kan testen, is de spoel voor "Rotator Rotation Direction Detection". Mijn weerstand is 0,7 ohm en de handleiding vraagt om 0,07-ish ohm, maar de weerstand over mijn kale multimeterdraden is ongeveer 0,6 tot 0,7 ohm, dus ik denk dat ik gewoon de weerstand van de draden zelf meet. Ik kan de resolutie niet zo laag krijgen, maar hij geeft niet open aan.
Ik ben perplex. Hij krijgt gewoon geen goede vonk. Zou de CDI de vonkintensiteit niet beĂŻnvloeden? Ik denk dat het alleen de vonktiming beĂŻnvloedt.
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de vonk zo zwak is met een nieuwe bobine en een volle accu op een booster?
Zou de spoel voor de detectie van de rotatierichting van de stator dit kunnen veroorzaken? Ik heb wel wat werk gedaan in de statorcover, maar hij startte en liep prachtig één keer nadat het werk was gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat de stator besloot om te sterven na één keer gebruik? Misschien?
Heb ik iets beschadigd door de bougiekabel tegen de bougie te duwen zonder een bougiekabel/weerstand?
Ik gebruik waarschijnlijk geen OEM-bougies, maar hij liep jarenlang prima op de oude bougie, tot nu.
Bedankt voor alle adviezen,
Mike
Nu start hij niet. De vonk is ZEER onregelmatig en lijkt zwak te zijn als ik hem wel krijg. De accu is opgeladen en aangesloten op een boosterpack. Zelfs als ik de bougiekabel in de buurt van de motor houd, krijg ik een vonk die zwak en inconsistent lijkt. Hij liep één keer perfect, dus ik weet dat de timing goed is.
Ik heb sectie 9 van de handleiding doorgewerkt. Elke enkele stap. Hier ben ik:
- Nieuwe bougiekabel heeft een 5k weerstand erin. Handleiding zegt dat 10k weerstand normaal is. Zou nog steeds moeten werken, toch?
- Nieuwe bobine, zelfde resultaat.
- Nieuwe bougie, zelfde resultaat.
- Het enige dat ik niet nauwkeurig kan testen, is de spoel voor "Rotator Rotation Direction Detection". Mijn weerstand is 0,7 ohm en de handleiding vraagt om 0,07-ish ohm, maar de weerstand over mijn kale multimeterdraden is ongeveer 0,6 tot 0,7 ohm, dus ik denk dat ik gewoon de weerstand van de draden zelf meet. Ik kan de resolutie niet zo laag krijgen, maar hij geeft niet open aan.
Ik ben perplex. Hij krijgt gewoon geen goede vonk. Zou de CDI de vonkintensiteit niet beĂŻnvloeden? Ik denk dat het alleen de vonktiming beĂŻnvloedt.
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat de vonk zo zwak is met een nieuwe bobine en een volle accu op een booster?
Zou de spoel voor de detectie van de rotatierichting van de stator dit kunnen veroorzaken? Ik heb wel wat werk gedaan in de statorcover, maar hij startte en liep prachtig één keer nadat het werk was gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat de stator besloot om te sterven na één keer gebruik? Misschien?
Heb ik iets beschadigd door de bougiekabel tegen de bougie te duwen zonder een bougiekabel/weerstand?
Ik gebruik waarschijnlijk geen OEM-bougies, maar hij liep jarenlang prima op de oude bougie, tot nu.
Bedankt voor alle adviezen,
Mike